Terapie láskou – recenze

Režisér David O. Russell si po dvouleté pauze dal dostaveníčko s Hollywoodským krasavcem Bradley Cooperem a neméně krásnou Jennifer Lawrence, která svět okouzlila jako Katniss Everdeenová v Hunger Games. Pojďme se podívat na život podle stříbrně nalinkované příručky. Pojďme zkontrolovat jednoho ze žhavých aspirantů na Oscara v několika kategoriích.

SILVER LININGS PLAYBOOK

Pat Solatano (Bradley Cooper) je učitelem dějepisu, řádným občanem, který občas kouká s tátou na fotbal. Poté co si prošel psychickou krizí doprovázenou výbuchy vzteku, přišel o dům, práci, manželku i všechno co doposud měl! Děj začíná ve chvíli, kdy Pat po 8 měsících opouští psychiatrickou léčebnu v Baltimoru. Soudce po konzultaci s jeho ošetřujícím lékařem došel k závěru, že se může plnohodnotně vrátit do života běžného pro normální lidi.

Celá rodina mu pomáhá, aby se postavil opět na vlastní nohy. On sám je odhodlaný vše změnit, začít znovu, dát se dohromady a především se snaží najít cestu zpět ke své manželce Nikki (Brea Bee). Jeho život se však potká s meteorem, jménem Tiffany (Jennifer Lawrence). Seznámí se s ní na nezávazné večeři u přátel. Oba zjišťují, že jsou si vlastně od počátku blízcí a taktéž, že jejich psychické rozpoložení není ničím jednoduchým!

JENNIFER LAWRENCE and BRADLEY COOPER star in SILVER LININGS PLAYBOOK

Tiffany ale nabídne Patovi dohodu, při které mu pomůže dát dohromady vztah s Nikki, to ale jen za předpokladu, že se stane jejím tanečním partnerem v nadcházející soutěži. Jak může dopadnout soužití těchto dvou postav? Nebudu Vás napínat, samozřejmě že láskou, což nejspíš naprostá většina diváků očekává…

V tomto snímku se jako milé překvapení zjevují po boku hlavního hrdiny (a on po tom jejich) taktéž Jacki Weaver (Dolores – Patova matka), Robert De Niro (Pat senior) či Chris Tucker, který si zde střihnul roli Dannyho, Patova kamaráda z léčebny, jež několikrát bez dovolení opustil Baltimorskou kliniku. Obzvláště bych vyzdvihl energii a oddanost rolí Bradleyho Coopera a Roberta De Nira, kteří v tomto snímku dle mého názoru opravdu excelují.

Domnívám se, že i starší z dvojice mohl být perfektní inspirací, protože řada jeho hereckých charakterů ho naučila kvalitě! Ještě aby ne, když má na svém kontě desítky filmů, a to už od roku 1965. Zuřící býk, Taxikář, Mafiáni, či první jejich setkání ve Všemocném. Myslím, že obsáhleji vyjmenovávat netřeba! Mohli se však setkat už mnohem dříve, kdy se Bradley ucházel o roli De Nirova syna v roce 2009 ve snímku Všichni jsou v pohodě.

SILVER LININGS PLAYBOOK

Zajímavostí je, že o role v této romantické komedii byla celkem tlačenka. Do hlavní role měl být původně obsazen Mark Wahlberg a uvažovalo se též o angažování Angeliny Jolie. Jako Tiffany měla původně též fungovat Anne Hathaway, která však kvůli pracovní vytíženosti musela z projektu odstoupit. Zájem projevily i Rachel McAdams, Olivia Wilde, Elizabeth Banks, Blake Lively, Rooney Mara, Kirsten Dunst a Andrea Riseborough.

Terapie láskou (Silver lining Playbook) je původně knihou od Matthewa Quicka. Postavě, kterou ztvárnila Jennifer Lawrence je však v původní předloze 35let a ne 22let, jaký je oficiální věk této herečky! Po několika úpravách, přepsáním scénáře a dobře odvedené práci máme tedy před sebou dílo, jenž obdrželo 4 nominace na Zlaté Glóby (Jennifer Lawrence byla dokonce oceněna v kategorii nejlepší herečka v muzikálu a komedii). Nominací na nejprestižnější cenu akademie Oscar, jich má tento snímek hned 8, a to včetně nominace za nejlepší film, režii, scénář i herecký výkon!

Sečteno a podtrženo. Tohle je rozhodně jeden z filmů, na které by jste se, ať už sami nebo se svou drahou polovičkou, rozhodně vypravit měli! Jedná se o velice kvalitní materiál, který za svých 122 minut nepřestane bavit! Rozhodně vřele doporučuji nejen fanynkám krasavce v hlavní roli, který debutoval v Sexu ve městě!

Terapie-laskou-plakat

V kinech od 28.2.2013

Terapie láskou (Silver Linings Playbook), Komedie / Drama / Romantický / Psychologický, USA, 2012, 122 minut