p077969

Resident Evil: Odveta – recenze

Smrtelný virus společnosti Umbrella Corporation dál pustoší Zemi a mění světovou populaci na legie masa, které jedí Nemrtví. Jediná a poslední naděje lidské rasy v podobě Alice, se probudí v srdci nejtajnější operace společnosti Umbrella a odkrývá víc o své tajemné minulosti, jak dále pátrá v komplexu. Alice, bez bezpečného útočiště, pokračuje v honbě na ty, kteří jsou odpovědni za šíření epidemie.

Milla Jovovich stars in Screen Gems' action horror RESIDENT EVIL: RETRIBUTION.

Po procitnutí v jádru tajné základny společnosti Umbrella Corporation se Alice dostává pomoci, kterou by málokdo čekal a začíná zběsilý útěk a boj o přežití, který Alice přivede do lokací jako Tokio, Moskva, nebo New York a zároveň hlavní hrdinku svede dohromady se starými známými z předchozích dílů. Konec je na blízku…nebo ne?

V pořadí již pátý díl populární série, která vzešla z úspěšné a oblíbené počítačové hry má i tentokrát na svědomí Paul W.S. Anderson, jehož styl, zaměřený hlavně na vizuální stránku filmu se ani tentokrát nezapře. Sám Anderson, který stál u zrodu této série a na režisérskou stoličku usedl i v případě čtvrtého a pátého snímku je jedním z nejkontroverznějších tvůrců současného Hollywoodu. Jeho snímky mají stejné množství fanoušků, jako odpůrců, kteří kritizují hlavně nedostatky v dějových stránkách jeho filmů.

p087209

Pro ty z vás, kterým by snad jméno režiséra nic neřeklo stačí jistě zmínit vedle Residentí série ještě kousky jako Horizont událostí, Vetřelec vs.Predátor, Rallye Smrti, nebo loňské osobité zpracování Tří mušketýrů. Já sám za sebe patřím spíše k fanouškům tohoto původem britského režiséra, přesto musím dát za pravdu i kritikům a uznat, že dějové linky nejsou zrovna silnou stránkou Andersonových filmů. V mnoha ohledech to platí i pro pátý Resident Evil.

Ti co by čekali, že Anderson naváže na čtvrtý díl, budou pravděpodobně zklamáni. Ne, že by se tak úplně nestalo, úvodních cca 10 minut filmu je opravdovou lahůdkou, ale ihned poté skáče Anderson úplně jinam a začíná zběsilá akční jízda, která nenechá diváka vydechnout ani na minutu a která skončí až s nástupem závěrečných titulků. Logika a děj samotný tu jdou však absolutně stranou a je vsazeno právě na vizuál a akční scény. Ty jsou samy o sobě dobře udělané, ta tam je lacinost čišící z předchozích snímků, přesto se všechny ty zpomalovačky začnou pomalu přejídat a mnohdy působí hodně samoúčelně.

p884313

Co se týká hereckého obsazení, tak tady měl režisér poměrně šťastnou ruku a před kamerou se mu sešla většina obsazení z předchozích snímků v čele s Milllou Jovovich v roli Alice. Na plátno se mimo jiné vrací i Michelle Rodriguez, nebo Sienna Guillroy v roli Jill Valentine. Mezi nováčky pak nejvíce zaujme Bingbing Li, nebo ultradrsňák Kevina Duranda. Co stojí jistě za zmínku je hodně našlapaný soundtrack od Tomandandy, který šlape od začátku do konce a díky němu některé scény působí opravdu výborně. Co víc, soundtrack funguje i sám o sobě při poslechu doma a to není vždy pravidlem.

Byť se může zdát, že jsou předchozí řádky spíše kritickým ohlédnutím, za sebe musím přiznat, že sem si tuhle v mnoha ohledech bezduchou akční jízdu opravdu užil a Odveta je pro mě nejlepším kouskem z této zombie skládačky a po vydání na BD, nebo DVD jistě přibude do mojí sbírky a jistě se k němu vrátím. Kdo má tuhle sérii rád, jistě pro něj nebude Odveta zklamáním. Už jen proto, že pokračuje v duchu předchozích kousků a to také rozhodně nebyly Oscarové snímky.

film-plakat

V kinech od 13.9.2012

Resident Evil: Odveta (Resident Evil : Retribution), Akční / Horor / Sci-fi , Kanada / Německo, 2012, 95 minut