Paul – recenze

Komediální dvojice Simon Pegg (Black Books, Soumrak mrtvých, Star Trek) a Nick Frost (Jednotka příliš rychlého nasazení, Piráti na vlnách), kteří reprezentují stále důležitější význam anglického humoru, jsou zpátky. A to ne jen tak na skok, ale se svým dítkem zvaným „Paul“ se pokouší jako ledoborci rozrazit vlny stále méně zajímavého světa komediálních snímků.

5642_D033_00059

Jak jsem uvedl již v úvodníku, Paul je výsledkem spolupráce scénáristicko-hereckého dua Pegg, Frost a režiséra Grega Mottoly, který má za sebou od roku 1989 vcelku bohaté zkušenosti ze seriálů, ale třeba i celovečeráků jako je např. velmi příjemná věc jménem Superbad s Jonahem Hillem, Michaelem Cerou a novodobou hvězdou tohoto žánru Sethem Rogenem.

Posledně jmenovaný i nyní propůjčil svůj hlas drzému mimozemskému mužíčkovi Paulovi, kterého Graeme (Simon Pegg) a Clive (Nick Frost) potkávají během svého vysněného výletu do USA. Tyto dva typičtí NERDi se s ním setkávají kdesi v poušti nedaleko Oblasti 51 v Nevadě.

Jejich prvotním cílem je uprchnuvšího Aliena dostat na místo, odkud by si ho obyvatelé jeho planety vyzvedli. Tato cesta, která je vlastně ústřední zápletkou celého filmu je samozřejmě narušována několika elementy v podobě fanatického pobožného šílence (jemuž naše ústřední postavy nedopatřením unesou dceru -Kristen Wiig) a taktéž zaměstnance tajné vládní agentury (Jason Bateman), jenž vyšetřuje Paulovo zmizení.

5642_D013_00248

Buďme upřímní, po scénáristické stránce není tento snímek žádný skvost! Jeho plusem je ale to, že si na něm tudíž ani nezakládá a neklade jeho vytříbenost na obdiv (hloupějším) divákům! Jeho síla tkví v komediálním pojetí, vyznění dialogů a celkovém stylu, který, nutno dodat, vážně má!

Je to vlastně nenáročná směs pocty a parodie na filmy jako jsou Muži v černém, Star Trek, či neslavnějších Spielbergových sci-fi klasik. Pokud jste tedy tyto klenoty neměli tu čest shlédnout, bude pro vás celek, řekl bych, dost rozporuplný! Pro stále výraznější menšinu tzv. Nerdů všude po světě to ale zase bude doslova trefa do černého!

o_pfn_067_015_v051_screen_grab_tiff_v001_0055R

V celkovém hodnocení bych určitě zmínil parádní přístup hlavních představitelů, protože jejich pozitivní naladění je v tom tak nějak cítit. V dnešním světě, kdy mezi herce s největší oblíbeností v komediálním filmech patří např. Seth Rogen, Zach Galifianakis či podobná individua se jakoby všechno točí naruby. Začíná ubývat „teenage komedií“, kde má šanci na roli jen bývalý model či současná pornohvězda.

A proto poselství nakonec – žijme realitou, ale mějme stále své sny!

plakatPaul

V kinech od 9.6.2011