Paříž-Manhattan – recenze

Překrásná Francie nám dá ochutnat další ze svých lahodných plodů, a to na takřka počátku roku 2013. Jedná se o celovečerní debut mladé režisérky Sophie Lellouche a nebudu lhát – jedná se o skloubení inteligence, romantiky, půvabu a vtipu. Nemožné? Nikoliv! Dovolte, abych představil snímek, který by mohl být jedním ze zaručených tipů na romantický večer pro desítky tisíc zamilovaných párů.

Tournage Paris Manhattan

Jak jsem uvedl již v úvodu, Sophie Lellouche je jednou ze začínajících tvůrců a po svém krátkometrážním (7 minut) výtvoru, Dieu, que la nature est bien faite!, je to její první velká šance. A chytila se jí doslova za pačesy!

Tento příběh vypráví o dívce jménem Alice (Alice Taglioni), která je svéráznou svobodnou lékárnicí s lehce introvertními sklony! Jedinou její láskou a vlastně středem vesmíru jsou filmy Woodyho Allena a jeho pohled na svět. Poté, co jí starší sestra vyfoukne partnera, s kterým se seznámila v nočním klubu se velmi často uchyluje k (téměř filozofickým) debatám se svým vzorem, se kterým komunikuje zcela reálně, i když se s ním v životě nesetkala a jeho osobu reprezentuje pouze velký plakát mistra samotného, který zabírá významnou část jedné ze stěn jejího pokoje.

Tournage Paris Manhatan

Po určité době dostane jako dědictví otcovu lékárnu (i když on je ještě stále naživu a chce jen obchod přenechat přímo Alice) a dokonce se seznámí s velmi pohledným businessmanem Vincentem (Yannick Soulier), se kterým společně sdílejí své zájmy a vůbec všechno prostě parádně klape.

V jejím životě se však objeví nový muž. Shodou náhod a též díky otci a matce, jejichž přístup k ní působí, jako kdyby ho naordinoval přímo Kecal z Prodané nevěsty! Jmenuje se Victor (Patrick Bruel), s nímž si od počátku velmi dobře rozumí a ačkoli neviděl ani jeden z filmů Woodyho Allena, poblázní jí hlavu. Otázkou tedy je, nechá si Alice obrátit svůj život naruby??!!

Primárně považuji za důležité zdůraznit, že Paříž-Manhattan je velmi příjemný snímek, který prostě diváka baví. Ale ne nějak násilně jako zámořské záležitosti typu – tak a teď se směj a teď zalij své oči potokem slz! Naprosto parádně, nenásilně a ve skrze prostě hezky.

Tournage Paris Manhatan

Jak je jistě čitelné již z úvodníku, tento film mohu vřele doporučit jako program romantické schůzky. Neberte prosím tato slova doslovně, ale – vezměte přítelkyni (současnou nebo možná budoucí) na pár skleniček, promluvte si o životě, naslouchejte jí, objednejte dobrou večeři a pak (prosím) vyrazte směrem k nejbližšímu kinu, obětujte pár korun a 77 minut času – budete velmi mile překvapeni.

A to nejen hereckými výkony, tématem či snad samotným ztvárněním. Ale hlavně tím, jak na vás tento film zapůsobí jako celek!

Paris-Manhattan

V kinech od 7.2.2013