GSD-01731rV2

Gangster Squad – Lovci mafie – recenze

Gangster Squad – Lovci mafie, tak zní název nového filmu, který přivedl na svět režisér Ruben Fleischer. Tento režisér má na svém kontě zatím jen pár filmů, z nichž jasně a zřetelně vyčnívá povedený Zombieland, kterým dal Fleischer o sobě poprvé pořádně vědět. A jak se mu povedla dobová gangsterka?

GSD-12203r

Píše se rok 1949 a krutý mafiánský boss Mickey Cohen ovládá a terorizuje ulice Los Angeles. Cohen má pomocí úplatků pod palcem 90% policistů, jejichž jediný úkol je nedělat svou práci a nestarat se o Mickeyho. Polda John O´Mara však nesdílí stejný názor jako jeho kolegové, a proto je pověřen snad posledním nepodplaceným velitelem ve městě, aby založil speciální skupinu v utajení, která se bude soustředit na utlumení aktivit Mickeyho Cohena velmi násilnou cestou, ovšem bez jakékoliv šance na podporu.

Děj filmu je opravdu, ale opravdu jednoduchý, proto je téměř zbytečné zde hledat nějaké hlubší poselství, než je pouhá zábava. Tvůrci se snaží film opatřit nálepkou „gangsterka“ a to se jim celkem i daří, nicméně po zhlédnutí filmu vyjde na povrch fakt, že má společného s gangsterkou pouze období, ve kterém se odehrává a taky to, že je zde nějaký padouch (gangster). Ostatní prvky, které byly obsaženy v klasických gangsterských filmech mizí po neúnavném střílení ze samopalů. Celý děj se řítí ve schématu klasických akčních filmů, kde máme téměř nesmrtelného hlavního hrdinu a jejichž jediný a hlavní cíl je pobavit diváka. A právě z této věci Lovci mafie těží. Je opravdu vidět, že tvůrci měli na film dostatečné množství financí, a to co ubrali na ději, přidali zase ke kvalitnímu provedení efektů. Najdeme zde střílečky, automobilové honičky a mnoho dalších působivých věcí.

GSD-07710r

Tvůrci dobře věděli do jakých složek filmu musí peníze investovat a vybrali si 2 nejpodstatnější složky, díky kterým film funguje. První jsou zmíněné efekty a tou druhou je herecký kolektiv. Film je doslova narvaný hvězdami a zejména Sean Penn v úloze Mickeyho Cohena dává šťávu celému filmu. Postava Mickeyho Cohena je sama o sobě zajímavě vykreslena, chvílemi se může zdát, že jde o nějakého padoucha z Bondovek. Postavu hlavního klaďase Johna O´Mary (válečného hrdiny) si zahrál Josh Brolin. Samotný charakter Johna O´Mary je vykreslen velice křečovitě a přesně tak ho i Josh Brolin pojal. Ve své roli vypadá velice drsně, žene se do každé přestřelky a rvačky bez bázně a hany a vůbec si nedělá hlavu z obrovské moci Mickeyho Cohena a jeho goril, ostatně ani z policie. A právě toto je nejpodstatnější věc, která kazí atmosféru gangsterky a navozuje násilně atmosféru akčního filmu.

GSD-05270

Slovo závěrem, film má určitě něco do sebe. Dokáže si diváka udržet svým rychlým, akčním tempem po celé jeho trvání. Má vynikající herecký kolektiv, který filmu určitě neubližuje. Nicméně pokud čekáte pravou gangsterku, tak asi nebudete moc spokojeni. Hodnocení 70% si film zasluhuje sice jednoduchou, ale kvalitní zábavou ve formě drsných bitek a střílení, no a v neposlední řadě i za výbuchy agrese Seana Penna.

Gangster-Squad-Lovci-mafie-plakat

V kinech od 31.1.2013

Gangster Squad – Lovci mafie (Gangster Squad), Krimi / Akční / Drama / Thriller, USA, 2013, 113 minut

Režie: Ruben Fleischer

Hrají: Ryan Gosling, Emma Stone, Sean Penn, Josh Brolin, Giovanni Ribisi, Nick Nolte, Anthony Mackie, Mireille Enos, Michael Pena, Robert Patrick, Jon Polito, Derek Mears, Frank Grillo, Holt McCallany, Brandon Molale, Ambyr Childers, Jim Fitzpatrick, De’aundre Bonds, Mac Brandt, Troy Garity, Jack McGee, Robert Sisko

Štěpán Stahl