Frankenweenie: Domácí mazlíček – recenze

Tim Burton je zpět! A to takže pořádně… Jako svůj další projekt po řekněme, méně povedených (v jeho případě se nerovná komerčně neúspěšných), Alenka v říši divů a Temné stíny. Těšte se na návrat animace založené na pohybujících se loutkách (mechanických pomůcek), jejichž pohyb je zachycen zcela poprvé použitým systémem stop-motion ve 3D.

p767774

V posledních letech se objevuje fenomén, který postihuje stále více režisérů, kteří dříve striktně natáčeli hrané filmy a nyní se orientují spíše na animáky. U Tima Burtona je to návrat ke staré známé – Mrtvé nevěstě. A to jak graficky tak též zázemím. Naprostá většina štábu je totiž ve stejné sestavě jako tehdy – v roce 2005. Od té doby se datují i počátky vzniku Frankenweeniho. Přesněji řečeno prací na něm.

Příběh pod stejným jménem totiž Tim natočil již v roce 1984 a měl krátkometrážní délku, čili 29 minut. Ale zpět od nostalgie. V dnešní době, kdy animace dosahují tak neskutečné kvality u naprosté většiny produkčních společností, je opravdu odvážné natočit vše černobíle. Frankenweenie, ale takový je a působí velmi stylově! Hudbu pro něj složil a zkompletoval Danny Elfman – borec, který s panem Burtonem spolupracoval v minulosti již několikrát a má na svědomí hudební dimenze ve snímcích jako Spiderman, Wanted, Střihoruký Edward či The Notorious B.I.G.(životopisné drama).

p628395

Tento film, nutno předeslat, je klasickým „Disneyovsky“ dojemným příběhem chlapce, který se nedokáže vyrovnat se smrtí svého pejska Sparkyho. Je ochoten podstoupit cokoliv, jen aby se jeho malý kamarád vrátil, a proto jej jednoho dne, když mu ve škole svitne, přivede zpět k životu za pomoci tajného experimentu. Ptáte se, jak tohle může dopadnout? Nechte se překvapit, sedněte do auta, vezměte se sebou klidně i děti a užijte si velmi příjemnou hodinku a půl plnou klasických hororových vychytávek, perfektního grafického zpracování a hlavně 3D v kině!

Hodnotit tedy budu ve skrze se zaujetím, a to v podobě mého neskutečného nadšení a obdivu ke Střihorukému Edwardovi. A tento snímek mi danou atmosféru velmi hezky připomněl. Objektivním okem kritika bych si tedy dovolil vyzdvihnout především ten pocit, pro který vlastně většina z nás do kina chodí. Hřejivý pocit, kdy se nakrmí nejen vaše psychologická stránka a ani oční bulvy nestrádají.

p227098

Domácí mazlíček, který vznikl zkřížením charakteru Frankensteina ztvárněného Borisem Karloffem v roce 1931 a pejska, s kterým si Tim Burton velmi pěkně pohrál a za těch x let domakal až do konce! Hodnocení se tedy bude rovnat krásným 80 % a řadím tento snímek mezi nejpovedenější animáky poslední doby a samozřejmě vzdávám hold i panu režisérovi.

film-plakat

V kinech od 3.1.2013

Frankenweenie: Domácí mazlíček (Frankenweenie), Animovaný / Komedie / Horor / Sci-Fi, USA, 2012, 87 min