Expendables: Postradatelní 2 – recenze

Na stříbrná plátna k nám po dvou letech konečně zavítalo pokračování nejznámějších důchodců v akci! Tentokrát svoji skvadru Sylvester Stallone obohatil o nejznámější jména, která jsme na plátnech chtěli vidět. Partička obohacena o Chucka Norrise, Jeaná–Clauda Van Damma by neměla chybu, kdyby se filmu nechytil absolutně průměrný režisér Simon West, jehož jediným úspěchem byl snímek z roku 1997 s názvem Con Air. Od té doby se spíše věnoval béčkovým filmům a občasnému režírování seriálů, které žádný ohlas neměly, ba naopak sklidily velkou kritiku. Pojďme se podívat, jak to vše dopadlo.

7-Expendables2

Čím tedy vlastně začít? Vzhledem k tomu, že snímek jako Expendables je poskládaný z hrdinů 80tých a 90tých let, tak byl Simon West při režii jako na koni, až na pár klišé, které mohl Sylvestrovi vymluvit (protože měl na starosti scénář), neměl skoro žádný problém, protože od začátku až do konce má film velmi kvalitní akční spád, který je proložen nesmyslnými výbuchy a kvantem vystřelených nábojů.

Bohužel, jak už jsem zmínil, scénář má much víc než dost a o několika z nich je opravdu třeba se zmínit. Věta ve stylu „ten kdo z nás chtěl žít nejvíce, musel umřít!“ Když už je tým postradatelných kompletní, co se týče pánského obsazení, tak abychom přece neměli diskriminovat ženy, přesně toto si musel Stallone říct, protože role Nan Yu jako dokonale vycvičené agentky CIA je naprosto zbytečná a do děje vůbec nezapadá, jediné čím si toto dokážu odůvodnit je to, že se producenti snaží do kina přilákat více diváckých skupin a vydělat tím více peněz, především vzhledem k tomu, že první díl měl sice mediální úspěch, ale zas tolik peněz nevydělal. Dalo by se to pochopit.

5-Expendables2

Přejdeme k hlavním postavám, Dolph Lundren už neperlí hláškami typu „varovný výstřel“ ba naopak spíše ho Stallone prohlásil za místního šaška, a na začátku mu odejde parťák Jet Li a celý zbytek filmu spíše jen doplňuje jméno na plakátu. Jason Statham potvrdil, že v každém díle potřebuje více času pro sebe, v prvním díle exceloval ve scéně na hřišti a tady si pro změnu zabral kostel, což je asi nejlepší scéna z filmu.

Sylvester Stallone celou dobu udržuje post vůdce a můžete se těšit na závěrečnou bitku mezi ním a Van Damem. Terry Crews je opět vidět jen s obrovským kulometem, který by sestřelil i helikoptéru. Randy Couture se zase jako v jedničce moc neprojevil a spíš je tam do počtu a kromě jedné hlášky by si ho divák snad ani nevšiml. Jean–Claude Van Dam, je od začátku až do konce nekompromisní záporák a role mu doopravdy sedla a je celkem škoda, že se nemůže objevit v dalším pokračování. Bruce Willis opět hlásí ve správný moment na správném místě a konečně ho vidíme i s kulometem v ruce. Arnold Schwarzenegger si dělá srandu i sám ze sebe a vidět stát jeho Stallona a Willise vedle sebe je sice trošku nostalgické, ale fakt na místě! To nejlepší na konec je samozřejmě sám Chuck Norris , který ve filmu vtipkuje sám o sobě a zároveň ať je kdo z důchodců jakkoli velký nebo jakkoli silný nemůže předčít legendárního Chucka, on je ta třešnička na dortu na kterou čekáte!

4-Expendables2

Zbytek filmu neboli mezery mezi dvacetiminutovými akčními scénami jsou proloženy vtipnými hláškami, které jsou odkazem na všechny béčkové filmy na kterých většina z nás vyrůstala. Pokud si myslíte, že toto je poslední díl s maximálním obsazením, tak jste na omylu, protože už za dva roky na vás čeká třetí díl (doufám, že závěrečný), kde se v obsazení pravděpodobně objeví další akční ikony jako Nikolas Cage, Wesley Snipes, Stevem Sezval, zpět se nám vrátí Mickey Rourke a dokonce se uvažuje o Tonym Jaa (Ong-bag).

Abych to celé shrnul, pokud chcete jít do kina na pořádný nášup akce a zavzpomínat na staré časy, tak určitě vyrazte, ale pokud čekáte od filmu něco k zamyšlení, zůstaňte v klidu doma. Každopádně pro fanoušky žánru je téměř povinností vidět tento snímek na velkém plátně v kině!

V kinech od 6.9.2012

Expendables: Postradatelní 2 (The Expendables 2), Akční / Thriller / Dobrodružný, USA, 2012, 103 minut

Režie: Simon West

Hrají: Sylvester Stallone, Jason Statham, Liam Hemsworth, Dolph Lundgren, Jean-Claude Van Damme, Jet Li, Terry Crews, Randy Couture, Arnold Schwarzenegger, Bruce Willis, Chuck Norris, Scott Adkins, Nan Yu, Amanda Ooms, Charisma Carpenter, Nikolette Noel, George Zlatarev

Radovan Bašnák